برای پر کردن جای‌ خالی دندان‌ها از بریج دندان استفاده کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 7 مهر 1400
بازدید : 306
نویسنده : mozhgan

ریزش و یا از دست دادن دندان می‌تواند بر اثر عوامل مختلفی صورت بگیرد. بسته به نوع آن و موقعیت دندانی که می‌افتد، جای خای آن می‌تواند مشکلاتی برای اشخاص ایجاد کند. از دست دادن دندان بنا بر هر دلیلی، می‌تواند به راحتی و توسط متخصصان دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان حل شود. به طور معمول دندانپزشکان از روش هایی مثل ایمپلنت دندان، پروتز دندان و یا بریج دندان برای پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته استفاده می‌کنند. پل یا بریج دندان نوعی وسیله مصنوعی مشابه دندان است، که به کمک دندان‌های مجاور، در جای خالی دندان از دست رفته قرار داده می‌شود. تا نبود دندان اصلی احساس نشود. بریج‌های دندانی را از مواد مختلفی تهیه می‌کنند. دندان‌سازان در ساخت این ابزار دندانی آزاد هستند. و از مواد مختلفی مثل طلا نیز برای ساخت پل استفاده می‌کنند. اما اگر هدف یکدست کردن رنگ دندان‌ها یا اصلاح طرح لبخند باشد، قطعا از مواد پرسلینی که همرنگ دندان‌ها هستند استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید ... درمان ریشه مجدد

بریج دندان برای چه کسی مناسب است؟

خبر خوب این است که بریج‌ها از مواد مستحکمی ساخته می‌شوند و به سختی آسیب می‌بینند. بنابراین در صورتی که از عمد به آن‌ها ضربه یا آسیب وارد نشود، طول عمر بالایی دارند. خبر بد هم این است که استفاده از پل دندان برای هر کسی مناسب نیست. یعنی هر کسی که جای خالی دندان دارد، واجد شرایط این ابزار مصوعی نیست. یکی از شروط استفاده از بریج دندان ، سلامتی دندان‌های مجاور است. یعنی دندان هایی که قرار است بریج بین آن‌ها قرار بگیرد باید سالم باشند.

آیا نصب بریج پل دندان دردناک است؟

بیشتر پروسه های دندانپزشکی یا دست کم آن هایی که تهاجمی تر هستند، نیازمند بیحسی موضعی هستند. پل زدن روی دندان ها نیز از این قائده مستثنی نیست. یعنی قبل از شروع پل زدن، بخشی از دندان ها و لثه که قرار است روی آن ها کار شود، بی حس میشود.

بیشتربخوانید... لمینت دندان جلو

چقدر طول میکشد تا بعد از پل زدن بهبود پیدا کنیم؟

مانند بسیاری از پروسه‌های دندانپزشکی، با وجود اینکه بریج دندان ممکن است طولانی باشد، اما دوره ریکاوری بسیار کوتاهی دارد. بعد از اینکه جای خالی دندان شما پر شد مثل سابق میتوانید بخورید و بیاشامید و مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. البته شاید تا چند روز بریج زدن احساس خوبی نداشته باشید. اما خیلی زود به دندان جدید خود عادت خواهید کرد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد

مطالعه بیشتر... رژیم لاغری و تناسب اندام





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com